fredag 29. september 2017

"Ein friluftsentusiast sin draum" av gjestebloggar Ida Ellingsund



Flora kommune 
– ein friluftsentusiast sin draum

Ida Ellingsund

Før drøymde eg meg vekk frå Florø, no drøymer eg meg tilbake. Florø var mitt barndomsrike, lite visste eg at det også skulle bli mitt «drømmerike» som voksen. Eg tråkka mine første, små barndomssteg i Florø. Det eg ikkje visste var at Florø sin natur la igjen eit større avtrykk hos meg, enn det nokon av mine steg gjorde i Florø. Eg har ikkje prega Florø, men Florø sin natur har prega meg. Når eg flytta vekk frå Florø trudde eg at det eg heldt på med, blant anna av friluftslivaktiviteter, var mitt eige påfunn. Eg trudde eg var sjølvstendig og at gleda for friluftslivet var tilfeldig. Der tok eg så inderleg feil.  Naturopplevelsen starta i Florø, og Florø sin natur gjorde meg sulten på å sjå korleis verda så ut i frå den eine fjelltoppen til den andre. Dette har resultert i at eg no etter sju år vekke frå Florø, kanskje dessverre har opplevd meir natur andre stadar enn min eigen heimkommune. I forhold til dette innlegget tenkjer eg at dog at dette kan være bra slik at dykk lesarar forstår at eg ikkje er fullstendig subjektiv i dette innlegget, for til tross for andre vakre stadar eg har vitja, så meinar eg fortsatt at Florø sin natur er eineståande. 




Florø i eit nøtteskall 

Det som kjennetegner Florø er nettopp den herlege kombinasjonen av fjell og hav, og det er denne utsikta Florø-fjella belønner deg med når du kjem til topps på eit av fjella. Sjølv om ikkje sjøutsikt frå fjell i Norge ikkje nødvendigvis er noko unikt, er det noko spesielt med havutsikta her. Sidan Florø er Norges vestlegaste by får du ein følelse av uendelig havutsikt når du får utsikta mot vest.  I Florø finner du fjell mellom alt frå 400 moh til 1000-meters topper, og utsikta er ofte også veldig god frå dei mindre høge fjella.  For dei som er glad i havfiske eller ferskvannsfiske finnes det også flust av muligheter for dette. Eg må også nemne at ein av dei største fordelane med friluftsliv i Florø er at det faktisk er mange turar du kan gå utan å treffe ei sjel, og for oss som har opplevd å gå i kø i Nordmarka i Oslo, er jo dette eit ettertrakta gode. Flora turlag har også vore flinke med merking av stiar og løyper i fjellet, utan at du treng å gå i kø på desse turane heller. Her finnast det med andre ord noko for alle. Det eg også vil trekke fram med Florø er at det er fantastisk lett å drive med friluftsliv. Byen er omkransa av sjø og fjell, så du treng aldri å reise langt for å få følelsen av å være i naturen. Kva med å berre være til stades i ei hengekøye ved sjøen, høyre bølgeskvulp og nyte livet? Friluftslivet kan faktisk være så enkelt som det også, og i Florø er det aldri langt mellom disse fine plassane. Dersom du derimot også ynskjer å ha ein aktiv tur til Florø, så tenkte eg i dette innlegget å presentere fem av mine friluftslivfavorittar i Flora.




1. Kajakkpadling i Florø

Om du tar ein titt på kartet over Florø så vil du se at byen ligger midt ute i havet og er omkransa av øyer og storhavet i vest, og fjordar på nord og sør-sida av byen. Her kan du sjøsette kajakken din kor som helst og få ei fantastisk oppleving. Det som gjere kajakk  opplevinga i Florø spesiell er følelsen av uendeleg hav i vest, og utsiktene mot fjella som omkransar Florø som ein beskyttande mur.  Kva med å padle ein tur til øya Ålvora kor kommunen har tilrettelagt for grilling og bading ved å lage platting. Her er det veldig tilrettelagt og fint for barnefamiliar. I tillegg har naturen laga den nydelegaste badekulpen som er fin å bade i når det er flo. Her er det også mykje småkrabbe å finne for dei minste ungane. Dersom du ikkje vil padle, kan du også ta med båt hit og fortøye den på kaia som finnast der.  Ei av mine andre favoritt øyer å padle til er den vesle øya Skorpa. Her er det fantastisk geologi og naturen har nærmast laga eit naturleg badeland. Klippene på nordsida av øya strekker seg frå 1-20 meter så her er det uendeleg muligheter for å hoppe og stupe. Uansett om du vil hoppe her frå eller ikkje, så er denne vesle øya et vakkert og fasinerande skue i seg sjølv.  Dersom du ikkje har eigen kajakk kan du leige kajakk eller båt hos Florø Rorbu


Utsikt frå Sandviksfjellet

2. Sandviksfjellet, 221 moh. og Egga 427 moh. – Ei ukjent perle

"Ein fantastisk kombinasjon av historie, fjell, utsikt, og mest sannsynleg får du ha alt dette for deg sjølv.»

Eit av de mindre brukte fjella i Florø, men fortsatt ein av mine favorittar. Dette fjellet ligg i Sandvika. Du kan anten køyre hit og gå på fjellet, eller du kan køyre båt eller padle kajakk til Stakalleneset og gå her frå. Eg føretrekk sistnemnte alternativ.  Sjølv om fjellet ikkje er veldig høgt byr det på ei fantastisk utsikt. I tillegg er oppstiginga artig då du for det meste navigerer deg fram mellom lett furuskog, nokre lyng- og grasflekkar og berghyller. Sandviksfjellet har spesiell geologi til samanlikning med andre fjell i kommunen, og mykje av fjellet er berg. På denne turen har du utsikt frå du starter på havnivå, noko eg setter pris på. 

Tjern ved Sandviksfjellet

Det er mogleg at det er ei merka løype frå Sandvika, men frå Stakalleneset er det umerka og ingen sti. Her er det bare å finne ei fornuftig rute til topps. Det kan være at du må endre kurs eit par gonger då det er ein del uframkommelege bratte klipper undervegs, men det er litt av moroa, å finne ein fornuftig veg. Turen til Sandviksfjellet kan også gås med barn, mine erfaringar er at dei synes det er ein artig tur sidan det er noko småklyving for dei, og fordi at turen ikkje er for lang.  Vel på toppen er det berre å nyte utsikten, eller for dei som ynskjer meir tur er det også nydeleg å fortsette til Egga 427 moh., som ligger øst for Sandviksfjellet. Noko øst for toppen av Sandviksfjellet ligger det også fleire små tjern, og eit noko større idyllisk vatn, som også kan være fine å ta turen innom. Stakalleneset og Sandviksfjellet kan også by på ei historisk reise tilbake til steinalderen. På Stakalleneset var det gruvedrift i meir enn 4000 år, frå 6500 f.Kr. til 2000 f.Kr. Her tok dei ut den spesielle diabassteinen  som ein brukte til å lage økser og reiskap av. Truleg har Stakalleneset hatt ei viktig rolle som handelsstad på denne tida då undersøkelser vider at stein frå Stakalleneset er funnet frå Nordland til Jæren. Det er tre steinbrot på Stakalleneset som ved første augekast ser ut som ei naturleg kløft mellom to berg. Eg har berre besøkt dei to felta nede ved sjøen, men det skal visst være eit tredje steinbrot her. Så dersom du har eventyrlysten i behold er dette et sted du kan bruke mange timer. Vil du lese meir om dette kan du ta ein titt på Bjørn-Henrik Knapstads tekst her


Klatring i Grytadalen

3. Klatring i Grytadalen 

Tru det eller ei, Florø kan også være ein klatredestinasjon. Her trur eg det fortsatt er mange uklatra linjer i fjellet og at Florø har eit uant potensial. Mykje av fjellet i Florø egner seg bra til fleire taulangders klatring med kiler, så er du gira på å gå opp på første gong er kanskje ikkje Florø så dumt. Dette har eg dessverre ikkje fått prøvd i Florø sjølv, men eg ser for meg at det kan være veldig bra.  Dersom du derimot er interessert i bolta klatrefelt har Florø klatreklubb gjort ein fantastisk innsats i Grytadalen med å bolte ruter. Dette er blitt eit fantastisk klatrefelt, nydelig utsikt mot Florø by, sol nesten hele dagen og mange ruter. Her finner du alt frå enkle ruter til meir utfordrande ruter. Feltet er ein blanding av svaklatring, noko vertikalt og noko overheng. 

Grytadalen 

4. Fjellturar i Grytadalen

Grytadalen er eit fantastisk fjellområde i Florø. Her finn du mange flotte fiskevatn og mange flotte fjelltoppar. Fjella er lett tilgjengeleg då du kan parkere bilen din på ca. 400 moh., dermed er du rett i fjellheimen når du går ut av bildøra.  Området er populært både sommar og vinter. Her finner du blant anna stiar og merka løyper til blant anna Terdalskeipen (744 moh.), Klauvekeipen(769 moh.) og Haukånipa (790 moh.), som alle belønner deg med fantastisk utsikt mot Florø by og det uendelege havet. Terrenget i Grytadalen er for det meste lettgått, og dette er snille fjellturar, med noko steinur på veg mot Terdalskeipen.  Grunnen til Grytadalen er et av mine favorittområder er på grunn av at du faktisk får en smule høgfjellsfølelse her i dette opne landskapet.  Dersom du er interessert i ein noko lengre rundtur ville eg valgt å gå på Haukånipa frå Haukåvatnet og retur via Grytadalen. Då får du ein noko lang tur, ca. 9-10 km og omtrent 790 høgdemeter sidan ein startar turen nesten på havnivå. I tillegg vil du få ein tur med variert utsikt og terreng, frå traktorveg, stiar, skog, blåbærlyng til meir svaberg og lyng.



5. Haukåbøra, 1065 moh. 

Dette er verkeleg Florø sin juvel som er umogleg å la være å legge merke til frå Florø by. Den er ein skikkeleg «eye-candy», og alle som bur eller har budd i Florø har nok kvilt sine auge på denne juvelen opptil fleire gonger. Det har vertfall eg.  Turen opp til Haukåbøra er noko meir krevjande enn dei nemnde turane, då du også her startar ganske nærme havnivå når du parkerer ved innkøyrselen til Norddalsfjorden. Sjølve turen er bratt, men trygg og fin.  Dette er ein tur kor du føler at du har gått tre turar på ein dag på grunn av det varierte terrenget. Frå tett skog på veg opp til Grisebotsvatnet, til meir ope landskap der det eine vatnet overlappar det andre. Spesielt Grisebotsvatnet er utruleg vakkert, det kan nesten sjå ut som at Grisebotsvatnet går i eit med havet som er i bakgrunnen.  Frå Grisebotsvatnet til toppen er det ein blanding av gras og lyng til å bli meir stein og ur mot toppen. Sjølve turen til Haukåbøra er lang og noko bratt, men eg vil påstå at kvar svettedråpe er verdt strevet. På toppen opnar landskapet seg, Florø og øyane ute i havet ynskjer deg velkommen og Ålfotmassivet ligg rundt med sine vakre hylleformasjonar. Naturen her er unik, og eg trur ikkje det kan samanliknast med noko. Dette er ei utsikt du ikkje kjem til å gløyme, og som du faktisk ikkje får noko anna stad enn i Florø. Dersom du synes at noko av dette falt i smak og blei freista til å besøke byen i vest, anbefaler eg å lese boka, Opptur Sogn og fjordane, av Anne Rudsengen og Finn Loftesnes. Her finn du utallege turbeskrivingar frå fylket og frå denne perla i vest. 



Då gjenstår det berre å ynskje deg god tur! Eg er sikker på at Florø vil ta godt i mot deg. Vi sjåast på tur!


2 kommentarer:

  1. EFFECTIVE LOVE SPELL TO GET EX HUSBAND/BOYFRIEND OR EX WIFE/GIRLFRIEND AND CURE HERPES AND INFERTILITY THAT WORKS WITHIN 24 HOURS. Contact Dr. Odunga at odungaspelltemple@gmail. com OR Whats App/CALL +2348167159012
    I got my ex husband back to me and also got fertile and gave birth to twin girls after 12 years of marriage.
    When I came online last year, I saw a testimony about Doctor ODUNGA and how he has been helping people with marriage issues and I decided to contact him. We spoke on email at odungaspelltemple@gmail. com and later he gave me his WhatsApp number which is +2348167159012. He assured me he would help me get my ex husband back after 3 years of no contact. Doctor Odunga is the best spell caster I must say. My husband called me after 24 hours of contact. The third day, I received natural herbs for fertility and after using it, I became fertile and conceived. I and my husband reconnected, had sex and I was pregnant. Presently I am happy to say I am the mother of twin girls and this is ALL THANKS TO DOCTOR ODUNGA. I came online to say this If you need help, I believe you are saved with this man. Contact his email at odungaspelltemple@gmail. com OR Whats App/Call +2348167159012 and you too will give a testimony too to help others

    SvarSlett
  2. A GREAT SPELL CASTER (DR. EMU) THAT HELP ME BRING BACK MY EX GIRLFRIEND.
    Am so happy to testify about a great spell caster that helped me when all hope was lost for me to unite with my ex-girlfriend that I love so much. I had a girlfriend that love me so much but something terrible happen to our relationship one afternoon when her friend that was always trying to get to me was trying to force me to make love to her just because she was been jealous of her friend that i was dating and on the scene my girlfriend just walk in and she thought we had something special doing together, i tried to explain things to her that her friend always do this whenever she is not with me and i always refuse her but i never told her because i did not want the both of them to be enemies to each other but she never believed me. She broke up with me and I tried times without numbers to make her believe me but she never believed me until one day i heard about the DR. EMU and I emailed him and he replied to me so kindly and helped me get back my lovely relationship that was already gone for two months.
    Email him at: Emutemple@gmail.com  
    Call or Whats-app him: +2347012841542

    SvarSlett